fredag 9 november 2012

Stormis' lista till julgubben

Detta önskar sig Stormisen i julklapp, hoppas nu bara att han är snäll och fin nu då det kan smyga omrking tomtar i alla vrår ;)

Luva, Lami-Cell College

Schabrak, Lami-Cell College
'

Dressyrsadel, Kingston


Stormis önskar sig en ny dressyrsadel. För tillfället har vi en syntetisk dressyrsadel som jag köpte i somras då vi inte hade en enda sadel som passade herrens småextrema rygg. Själva sadeln är det inga fel på, den är bra att sitta i och trycker inte någonstans på Stormis' rygg, men den hålls inte på plats. Den har inte varit i så stor användning, och två gånger har den åkat åt sidan eller framåt så att ryttaren tippat av hästen, ena gången var det jag själv och andra gången Janina. Detta har inte hänt med den allroundsadel som vi använder som hoppsadel, så nu rides han med den. 

Denna dressyrsadel från Kingston är helt klart inte någon högt kvalitativ sadel, den går just under 300 €. Dock är Stormis' huvudmening hoppning, så jag tycker inte att jag behöv skaffa honom både svindyr hopp- och dressyrsadel. Denna sadel ser enligt mig ganska bekväm ut, och jag funderar seriöst på att ge den en chans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar