fredag 9 november 2012

Joggingtur avklarad

Idag gav jag mig till stallet för att ta en liten promenad/joggingtur med Stormis.

Ponnyn var väldigt trevlig idag, då jag gjorde honom klar stod han och hängde med underläppen med huvudet i min famn, kärlek.

Då vi kom ut ur stallet var Stormis pigg och glad, och tassade nöjt bredvid mig med spetsade öron. Vi skrittade och travade och hela tiden höll han sig exakt bredvid mig, glad och nöjd. Vi tränade också lite ledarskap och passade på att träna slalom mellan alla frusna vattenpölar. Vi var ute ungefär en timme, vi svängde hemåt då det började skymma.

Då vi nästan var framme vid stalle körde det upp en traktor med frontlastare och plog bakom oss, men den höll sig snällt bakom oss tills vi var borta ur vägen. Stormis blev lite spänd och tittig då traktorn var bakom, men han försökte inte sticka.

Då vi kom tillbaka till stallet hjälpte jag Maria att fylla på strö i boxarna, och sen tog vi in resten av gänget och matade dem.

Jag kommer att promenera Stormis imorgon och på söndag också. Han har tappat en framsko, men att promenera och trava lätt klarar han nog av :)

Vad du är söt min kära lilla ponny.
Vad du är snäll min kära lilla häst.
Du säger ingenting min kära lilla ponny,
men du är den jag gillar bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar