torsdag 22 november 2012

Projekt

Idag har jag och Cecilia (svansarochskor.blogg.se) startar ett litet projekt. Cecilia äger en sjuårig valack som vi har planer för att köra in. Cecilia bad om min hjälp för ett tag sedan, klart jag hjälper henne :)

Dior är en trevlig liten fux, och han var väldigt medjörlig ända från början. Han tog emot svansremmen som ingenting, och att jag gick bakom honom och tömkörde honom var heller ingen stor grej enligt honom. Vi tömkörde honom en stund i skritt, och han fungerade att svänga med åt båda hållen.

Jag tror inte att det kommer vara någon stor grej då han får kärran bakom sig, men det får den dagen utvisa. Nästa gång skall vi trava honom då han tömkörs, sen kanske ännu några gånger innan vi spänner honom framför kärran, detta skall bli spännande ;)

En lite sorligare grej.. Som det ser ut nu kommer jag inte att träffa Stormis de två kommande veckoslutena heller. Denna vecka Har jag hästkurs hela helgen och skall till Helsingfors på söndag. Nästa helg är det Skuffis julfest på lördagen, fy vad jag redan saknar min lilla åsna.. :(





Sandra & Dior II

Foto C. Cecilia Nordström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar