måndag 16 december 2013

Seriös inspirationsbrist

Om någon råkar se min inspiration för att blogga flyga förbi så bjuder jag kaffe i hittelön om man fångar in den och hämtar den till Råbacka. Nä, skämt och sido, men inspirationen till att blogga har typ tagit semester. Dagarna har varit ganska fulla som vanligt.

Igår mådde jag som jag förtjänade, och senare på kvällen kom Tessi och Jessy på besök och vi tillbringade några timmar i en slö hög och skrattade för det mesta, äkta söndagsfeelis.

Idag var jag på morgonen till tandläkaren, efter det till skolan och efter skolan till stallet. Stormisen har tappat en sko så han fick vara ledig då det kan vara lite halt här och där, men vi körde Barbie med Pale som handhäst. Efter det åkte vi för att handla middagsingredienser, på dagens meny stod kycklingfilé under ett täcke av majs och ost, nudlar och en supergod sallad med cashewnötter. Då maten var klar myste vi ner oss i soffan med vårt favoritprogram och tända ljus medan det ruskade utanför.

Imorgon kommer några sura Skuffisbrudar att dyka upp på lärarmötet och göra våra röster hörda då vi anser oss blivit orättvist behandlade angående en kurs som vi blivit lovade att skall gå (djursjukvård, massvis med studiepoäng). Troligen kommer vi inte att få gå kursen, men det är alltid bra att göra sig påminnd då man är missnöjd till de högre herrarna.
Efter mötet har vi kaffeträff i skolan för krismöte och efter det drar jag till stallet.

För övrigt har jag lyckats dra på mig en ganska massiv inflammation i båda händerna, gör sjukligt ont och jag kan inte använda dem nästan alls då de krampar ihop vid minsta lilla ansträngning. Kul va?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar