söndag 1 december 2013

Helgen som var

Oj oj hörni, vilken helg det varit! Jag är inte riktigt ännu tillbaka på fötter, men jag lär väl komma dit. Ber också om ursäkt för att bloggningen vairt urkass även denna helg, men jag har inte varit i närheten av en dator förän igår på kvällen och då var jag lite för hjärndöd för att formulera flrea vettiga meningar efter varandra. Men den som väntar på något gott.. ;)

Vi kan ju börja med fredagen. Slutade skolan vid 16, handlade i Ekenäs och körde hem ett snabbt varv vartefter nosen styrdes mot Fagerdal för det ultimata fredagsmyset.
Då jag kom till stallet höll Sandra på att ta in hästarna, så jag hjälpte till och fixade allt. Då vi gick in fixade vi hemlagad pizza vilken avnjöts med en winter apple-cider i soffan tillsammans med McLeods Daughters. Efter några avsnitt blev det dags att gå ut för att fodra kraftfodret åt våra ädla springare och fylla på höreserven för natten.
Väl tillbaka inne i soffan tillsammans med ett gäng lurviga kompanjoner var det dags för Ben&Jerrys och kvällens film, The Lone Ranger. Det är en film som jag verkligen kan rekommendera, Johnny Depp kan ju bara inte gå fel och det bevisade han igen en gång i samband med denna film. Helt superb med andra ord.
Då filmen var sedd fixade vi till oss för att dra in till Karis, plocka upp Janne med vänner och besöka Club 18. Jag agerade kusk, helt skönt för omväxlingens skull. Det var dock ingen höjdare i klubben, så bara en dryg timme senare satte vi oss i bilen för att avsluta kvällen där.

Lördagen ja, det var då det smällde. Skuffis julfest 2013, och som vanligt med alla skuffare så levererades en kick-ass kväll som gick till historien, eller något i den stilen ;)
Men vi börjar från början. Vid 14.30 knackade jag på dörren vid internatet för att börja fixa oss klara tillsammans med Tea och Carina. Tea fixade mitt hår till en väldigt fin kreation, stort tack där! Uppsnofsade och polerade till 1000 tassade vi över till Ida, Lotta och Kia ett tag efter 17 för att ha hela gänget samlat och minuterna före 18 tassade vi (tassa med högklackat, det ni!) upp för trappan till Smakis för att börja kvällen.
Programet började med välkomsttal och fortsatte med snapsvisor, julmiddag, kaffe, Skuffis manskör och ett besök av en östnyländsk jultomte och nisse. Efter detta öppnade baren och dansgolvet lockade oss allihopa till en oförglömlig kväll.
Vid 04 stängde Smakis, men äkta skuffare som vi är så drog vi vidare till Kårken för efterfest och mera dans. Därifrån skildes vårt lilla gäng åt nåt tag efter 05 för att fortsätta efterfesten på olika håll. Jag släpade mig i säng minuterna efter 07, och på "morgonen" kände jag mig som jag förtjänade, men ungefär som en överkörd och dränkt katt. Ultimate chill och en hjärndöd film senare mötte jag upp Carina och efter det var det bakis-tjejsnack med Carina, Ida, Lotta, Tea och Kia. Det var en massa skratt och härligt slö stämning, exakt som det skall vara dagen efter.
Vid 17 började jag söka mig hemåt, och har träffat både Tessi, Jessy och Malin för update om helgens upplevelser.

Nu sitter några flitiga, smått slöa agrologstuderanden på skolbänken och insuper information om spädgrisar Vid 14 smiter jag till stallet och efter det en sväng hem till Majava för att gå igenom skoluppgifter.

En sådan helg med andra ord. Huvudet är fyllt med bomull, men det var det värt. Även om jag älskar mina fellow Skuffare så är jag inte helt övertygad om att jag skulle orka med denna takt allt för ofta. Några gånger om året är det dock väldigt välkommet :)


Skuffis manskör


Tomten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar