fredag 13 december 2013

Fredagen den trettonde Lucia

Ja något i den stilen i alla fall :)

Dagen började med stallet. Jag var i Fagerdal lite tidigare än Sandra var hemma så jag började mocka och pyssla lite i stallet. Då hon kom hem fixade vi klart resten och motionerade Stormisen och Sindi. De blev båda longerade med sidotyglar, och detta gick bra för dem båda.
Jag satte också ett personligt rekord på vägen till stallet idag. Jag har färdats på vägen mellan Råbacka och Fagerdal nu i knappt tolv år, och idag var det sju träd över vägen, dock de flesta redan undanröjda..

Då vi var klara blev vi kaffesugna, men tack vare strömavbrottet var det inte ett alternativ att gå in, lägga på kaffe och bänka sig i tv-soffan. Vi löste det dock med att åka in till Karis och besöka ABC för en fika. Riktigt kul faktiskt att få kika i runt sig lite ibland också :)

Hemma på kvällen har jag pysslat på med allt möjligt. Jag har hängt upp tavlor, kikat serier, tecknat kossor och gjort ny bekantskap med en gammal kärlek, nämligen Jamie Fraser. De av er som inte läst Diana Gabaldon's Outlander-serie så tipsar jag er att göra det. Den har allt, 1700-talets Skottland, kiltar, kärlek, drama och mer eller mindre halvnakna, rödhåriga högländare, så rekommenderas ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar