tisdag 3 december 2013

Julbelysning och premiär på ett fruset höland

Hej på er från skolbänken, svinproduktion som vanligt denna grådaskiga tisdag. Jag blir lite småbitter på vädret, kan det inte börja veta vad det vill nu redan? Varje gång det frusit lite nu har jag dansat segerdansen, men börjar tro att vädergudarna misstagit det för regndans istället. Möhh.

Igår efter skolan var det stallet som gällde, en paus på två dagar var allt för lång så det var riktigt skönt att få komma och nollställa huvudet i sällskap av både lurviga och mindre lurviga kompisar.
Det var ju fruset igår, så Stormisen fick gå denna "vinters" första gång på den frusna vallen. Då han varit ledig några dagar nu så blev han longerad, och han bjöd på riktigt fin bakbensaktivitet. Han tyckte det var kul och bjöd även på några små bockar, sötnöten.
Då det var fruset betydde det också att hästarna kunde gå i hagarna nära stallet och på så vis kan de vara lite längre ute, jeijj! Vi hängde också upp julbelysning ovanför boxarna i utestallet igår, så mysigt :)

Då han var motionerad och de fått hö i hagarna gick vi in med Sandra, drack lite glögg och myste ner oss i soffan. Skvaller om helgen och lite MLD gjorde eftermiddagen riktigt bra. Innan jag åkte hemåt tog vi in hästarna och så pussade jag en stund på min lilla lurviga prins.

Väl hemma hade mamma och pappa tagit med sig Albert då de kom hem från Lappträsk, så jag underhöll honom en stund och försökte samla mina tankar tillräckligt mycket för att klara av att läsa på räkenskapsanalys-tenten som vi har imorgon, hyii..

Efter skolan åker jag direkt till stallet idag och efter det gör jag ett nytt försök till att åka ner till Romsarby innan aktiv stressläsning inför tenten börjar. Vi hörs :)


Foto: Julen kom till Fagerdal ^_^
Utestallet i julskrud


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar