onsdag 29 maj 2013

Vad är det med dessa vindar??

Nämen helt seriöst, idag har det IGEN blåst helt otroligt. Jag tror att detta varit den blåsigaste dagen hitills, hui. På dagen då jag åkte till stallet blåste det inte så värst, men då Stormisens motionering stod på lista, ja då drog det igång. Igen. 

Anyway. Då jag kom till stallet fixade vi igång Pale och Barbie för en terrängtur. Sandra red Pale, jag körde Barbie. Det är nog en fröjd att köra gamla travare, de går som en klocka. Janet var likadan att köra/åka, de bara funkar. Inte som vissa åsnebarn who shall remain un-named..
Vi gick till samma sandväg var vi galopptränade ovannämnda åsnebarn förra veckan, och släppte lite loss med hästarna. Barbie var eld och lågor över att få springa framför kärran, och jag fick en flashback över varför det är kul och behändigt med körglasögon.
Det var fint och varmt väder under vår terrängtur, det var riktigt roligt. Om man måste hitta något minus med turen är att jag får väldigt sjuk rygg av att köra, men det är ett såpass litet minus att jag inte skulle kunna bry mig mindre.

Då vi var hemma spolade vi av våra ädla springare, och så var det Stormisen tur. Stormisen och Uffe kom galopperande emot mig till grinden då jag gick för att hämta Stormisen, älskade hästar!
Jag band upp honom utanför stallet, och ungefär i den stunden började det falla regndroppar och blåsa, hur typiskt är inte det? Det började mest likna som om det höll på att dra upp till storm och det åskade några gånger, men åskan tog som tur är slut efter det.
Idag var Stormisen lite besvärad av vinden, inte stirrig eller så men han hade lite svårt att koncentrera sig i början och var lite spänd.
Detta släppte dock en bit in i passet och det började gå bättre, slö var han men annars fin. Han gjorde också den finaste galoppfattningen från skritt såhär långt, duktiga ponnyn.
Då Sandra ridit klart sitt pass satt jag upp en stund och Sandra höll en kort lektion  för mig, vilken inte heller gick helt åt skogen, det blir nog bra skall ni se :)

Vi spolade av honom och släppte honom tillbaka i hagen för en välförtjänt rullning. Vi var ganska snabba idag, så vi åkte in till Karis för en sen lunch och mathandling. Då vi kom hem fixade vi stallet och allt klart för kvällen.

Imorgon är planen att galoppträna Stormisen i terrängen och på fredagen blir det förhoppningsvis ridplansbesök.

Bjuder på en liten bildbomb från dagen. Visst passar Stormisen bra i grått? :)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar