torsdag 9 maj 2013

Match show

Idag var det då dags för utställningen och jag var uppe med tuppen. Körde en sväng via karis för att hämta ut pengar innan jag gav mig av mot stallet. Vi tog morgonkaffe med Sandra innan vi började fixa igång hästarna, alltså Stormisen och Sindi.

Stormis hade varit så snäll att han inte rullat sig och gnidit in smuts inatt, det lättade upp borstandet en hel del. Dock fick vi lite mera problem då det kom till hans man. Han har ju en eländigt tunn man, tänk er tre strån på femton rader ungefär. Och då är den i bra skick nu mot vad den var i höstas. Jepp, tukkajumala var namnet. Anyway så tänkte jag att jag flätar en inbakad fläta eftersom det är typ det neda jag kan göra. Vid andra försöket blev det någorlunda acceptabelt och jag tänkte att det får duga. Tror ni inte att flätfanskapet öppnade sig efter typ tre minuter? Morr.
Tiden började bli knapp så vi flätade smä flätor i manen och bestämde oss för att knoppa dem då vi kom till stallet var utställningen höll, det vill säga Broby.

Vi packade allt i bilen och började lasta. Stormis skuttade till lite smått, och gick sedan snällt in. Perfekt. Sindi följde snällt efter och så bar det iväg.

Efter att vi anmält oss lastade vi av hästarna. Sindis klass var nästan direkt så Sandra gick iväg till planen medan jag fick hjälp av snälla Anna med att knoppa Stormisen man. Han var förvånansvärt lugn hela tiden, det är jag så nöjd över då detta var första gången han var med i någonting. Här kan jag också tillägga att fina Sindi fick e tredjeplacering i sin klass :)

Då det blev Stormisen klass uppförde han sig också fint. Lite slängde han med huvudet och lyckade ett tag knyta upp Sandras nummerlapp, haha, men annars följde han henne fint med spetsade öron.

Själva bedömningen var inte den bästa, men inte heller några nyheter. Han rör sig lite stelt och är lite kantig, men detta vet vi ju från tidigare och jobbar på. Dock fick han beröm för fin hals, det var jag inte berädd på. Enliten muntlig anmärkning även om han fölmage ;)

Hanna varmed och fotograferade, så foton från våran lyckade dag kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar