söndag 13 januari 2013

Styv ponny

Sakta håller jag på att svälja min stolthet över en fråglös frågestund samtidigt som jag får knaster på att försöka blogga på Herr Tofflas julklapp, en galaxy tab 2. Ärligt, jag är alltför old school för det här ;)

Idag var jag till stallet runt 14 tiden, mockade boxarna och tog in odjuren med hjälp av Karolina. Vi selade Janet och sedan gjorde jag iordning Stormisen under tiden som  Karolina och Maria körde en länk med Janet.

Då de var tillbaka gick vi ner till planen och Maria longerade ponnyn. I början var han oren i båda varven. Stormis brukar ofta vara oren i vänster varv i början vid longering, men nu var han iögonfallande oren, men det gav med sig efter en stund. Utöver det var han superfin och betedde sig exemplariskt. All överskottsenergi är som ett minne blott :)

Tillbaka i stallet gick jag igenom honom och konstaterade att han är spänd i musklerna vid bogbladet, så jag masserade in lite liniment och tänjde på honom en stund innan jag klädde ett täcke på honom. Hoppeligen går det över med lite massage och täcke i stallet :)

Imorgon och på tisdag kommer Janina och rider honom, so long tills dess :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar