onsdag 16 januari 2013

Allt om hantering



För några dagar sedan köpte jag HÄSTmagazinets nyligen utgivna tidning "Allt om HANTERING". Jäklar vilken läsvärd tidning!

Tidningen tar upp bland annat tömkörning, pilates, trickträning och lastning, Den visar 100 olika övningar som man kan göra med sin lurvige vän. Själv ser jag mest fram emot pilates, trickträning och Stormis' nemesis, nämligen lastandet.

Våren 2010 åkte jag till Stenlid i Snappertuna för att träna tillsammans med en av mina dåvarande arbetskamrater. Vi lastade Stormisen, åkte dit och tränade, väldigt roligt hade vi. Då vi skulle åka tilbaka och vi lastade Stormis hände någonting, jag minns inte vad, men Stormis slog huvudet. Efter det har han varit så gott som omöjlig att lasta, enda som lastat honom utan större problem sedan dess är Sandra. Med dessa övningar hoppas jag att vi kommer göra stora framsteg :)

Pilatesen skall också bli kul. För tillfället tänjer jag Stormisen på ett liknande sätt som i två av övningarna, men i tidningen fanns mycket fler övningar, snart är ponnyn ett väldigt spänstigt litet muskeknippe ;)

Trickträningen skall också bli skoj, i fredag skall vi börja. I tidningen finns två trick, att skaka på huvudet och att buga, kan inte vänta att vi får lära oss dessa. Jag tror också att det skulle vara roligt för Stormis att få leka lite :)

Men som sagt,väldigt bra tidning som jag tycker att alla borde läsa. Jag är100 på att alla har någonting som de kunde lära av tidningen, jag tar den åtminståne till mig med öppna armar.



hästmagazinet.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar