tisdag 22 januari 2013

Lastbilar och solsken

Idag var jag första gången sedan före julen och rida tillsammans med Sandra igen, gissa om det var kul!

För första gången någonsin var jag före Sandra i stallet, så jag mockade tre av boxarna innan hon dök upp, och vi mockade den sista tillsammans. Det var ju helt otroligt ljuvligt väder idag, så vi tog in Nanna och Pale för att laga igång dem för en terrängtur. Sandra red barbacka, men jag är inte berädd att hoppa upp på 170+ höga    Nanna, så jag sadlade glatt :)

Vi skulle ridaen väg som vi inte ridit tidigare, och man måste rida en liten bit längs med den asvalterade vägen. Då vi ridit ut från stallsbacken och kommit några meter fram till en kurva hände det som inte får hända, bakom kurvan kom en lastbil farande. Hoppsan.
Jag kände hur Nanna frös till, och sedan vände på stället och fortsatte åt andra hållet. Skulle det varit Stormis skulle jag nog fått smaka backen, men tur så är Nanna så stor att allt skedde i slow motion. Jag bara åkte med och styrde in henne på en infart undan lastbilen. Vi klarade oss med äran i behåll :)
Efter detta fortsatte vår solskensritt lugnt och fint.

Då vi kom tillbaka till stallet fixade vi allt klart, och åkte sedan in till Karis för att äta lunch.

Stormisen har också fått motion idag, och enligt Janina hade det gått bra, han hade tillochmed haft lite krut i sig idag och blivit ivrig i traven, kul att han inte alltid är slö :D Imorgon skall hon rida honom igen.

Själv kommer jag att rida nästa gång på lördagen, då blir det dressyrlektion på Pale, JEIJJ :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar