lördag 5 januari 2013

I love it!

Äntligen börjar hårt arbete bära frukt. Sakta men säkert. Dock har jag lärt mig att med en häst med en vilja som en hel arme' och en envishet att frukta så måste man framskrida långsamt. Better safe than sorrow :)

Idag kom jag till stallet vid halv elva, och mockade boxarna. Efter mockandet tog jag in Stormis, och fyllde sedan vatten och hö färdigt till kvällen. Jag hann också putsa och smörja en av mina sadlar innan Janina dök upp vid tolvsaget.

Medan Janina gjorde honom klar passade jag på att frisera hans man, man behöver ju inte se ut som en skogsmulle bara för att man är en ;) Glänsande och fin i frisyren tassade vi sedan ner mot planen och påbörjade dagens pass.

I början såg det ut som om det mest skulle floppa idag då Stormis bjöd på en ny maktkamp, men Janina var hård som stål och han gav fort med sig. Då var det som om någon tryckte på en knapp. Han gjorde snällt som hon bad honom, och i slutet av passet gick han i fin form och jobbade med bakdelen. Stolt. 

Glada och nöjda tillbaka i stallet klädde vi ett fleecetäcke på svettiga lilla ponnyn och jag smorde in kotan på höger fram med jodopax-gel. Hoppas att det muggliknande utslagen ger med sig, åtminståne inte att de sprider sig eller blir inflamerade.










Imorgon skall Stormisen få vara ledig, och sen kommer Janina och rider honom på tisdag och torsdag. Så skönt att äntligen ha någon som jag kan lita på som motionerar honom under tiden jag är i Ekenäs. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar