onsdag 2 januari 2013

Promenad i mörker

Idag hann klockan bli 17.40 innan jag var i stallet, 10 minuter försenad och Janina stod utanför och väntade på mig. Stormis har varit ledig i två dagar och nu skall vi börja med nya friska tag 2013.

Ridbanan är översvämmad, och eftersom Stormis inte gått simskolan går det inte att rida där för tillfället.
Nåja, vi gjorde igång honom och plockade reflexer på oss på alla tänkbara ställen och gick ut i terrängen. Idag introducerade jag också en ny grej för Stormisen. Ett otroligt farligt och hästätande vidunder som i folkmun kallas pannlampa. Haha, han brydde sig nog innte alls om den, en gång blev han lite förnärmad då jag i misstag råkade lysa honom rakt i ögat.. Sådant får man ta som min häst.. :D

Vi skrittade största delen av länken. En sträcka travade vi. Jag joggade framför i mörkret på en glashal väg i gummistövlar, det var en syn för gudarna ;) Vi mötte flera bilar och en moped, men Stormis uppförde sig exemplariskt.

Få se vad vi hitar på imorgon. Kanske något med lite mera fart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar