tisdag 15 juli 2014

Pallo.

Hej finisar!

Det var inte direkt min dag igår. 
Då jag gick i duschen var jag övertrött och charmerades så starkt av det varma vattnet så jag satte mig tillrätta en stund för att fundera på dittan och dattan. Detta resulterade i att jag nästan somnade och fick en brutal wake up-call då jag fick en kallsup i duschen. Smidigt.
Jag hade också väldigt ont i ryggen och höften så jag beslöt att lägga mig på spikmattan en stund, vilket jag gör flera gånger i veckan och tycker är väldans behagligt. Det brukar också lätta på den kroniska smärtan för stunden, så det brukar vara en win-win situation. Dock inte i går. Det gjorde ont i början, men korkad som jag är låg jag kvar. Detta med resultatet att min rygg började krampa, jag tappade känseln i benen och tänkte inte slippa bort från den bedrövliga mattan. Seriöst? Varför?
Då jag skulle lägga mig och sussa sött inför natten var jag dödstrött, både fysiskt och psykiskt. Oj vad gott jag skulle sova för att stiga upp pigg och glad för att susa iväg på morgontur klockan 06. Haha, nitlotten där! Fick jag sömn? Nej. Hade jag kunnat strypa någon med mina bara händer. Nästan. 
Denna morgon fortsatte lite i samma stil. Jag hade kokat exakt så mycket kaffe att det räcker till min termosmugg som jag alltid tar med till jobbet. I vanlig ordning hällde jag mjölk i, och fanskapet skar sig! Nää! Nåja, jag svalde mina tårar, tog en persika som frukost i bilen och susade iväg mot jobbet. Bet i min persika med förväntningen att den var saftig och god - bara för att upptäcka att den var rå.
Hehhe.

Nåja, efter jobbet var det Fagerdal som gällde, pratade lite strunt, fixade stallet, kollade några avsnitt av våran favoritserie samt fodrade och skrapade om ponnyn.
Ikväll tror jag att det blir ett försök till tecknande och så skall jag försöka dra tummen ur var den nu sitter och plantera ett träd. Imorgon är det kvällstur och innan det skall jag försöka boka in ett läkarbesök angående en mindre trevlig farhåga.

Nej, detta inlägg är ju bara en enda lång klagolåt. Fy på mej, fy bubblan!
Torsdagen lär väl bli bra, då styr jag mot Kimito och Jumping Kemiö för hela dagen. Sandra och Pale åker ner redan imorgon och Pale går en klass imorgon och en klass på torsdag. Jag har aldrig varit i Kimito under dessa stora tävlingar så det skall bli riktigt intressant och kul.
Nu skall jag fortsätta tycka synd om mig själv och hoppas ni får en fin kväll.

Puss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar