torsdag 20 september 2012

Stubbåker och tatuering

Idag kom Wilma till stallet för att rida Stormis, passet skulle gå ut på att rida lite dressyr på stubbåkern så länge som den fortfarande inte är helt plöjd. Överlag var det ganska vackert väder men det blåste ganska hårt, så Stormis fick prova sin luva för första gången :)

I början av passet var Stormis ganska het och stretade emot litet, men han bättrade sig efter en stund. De tränade lite övergångar och höll sig på en volt med en diameter på ca 40 meter. Stormis jobbade ganska bra på den stora volten, och kryddade endast med några få bocksprång nu och då. Han har börjat jobba riktigt fint i form nu, synd bara så har jag ganska dålig kamera och är själv urusel fotograf, så bilderna gör nog inte ekipaget riktigt rätt, men vad göra.. Efter att de tränat dressyr i ungefär en halvtimme så släppte Wilma honom att sträcka ut över åkern. Oj så het han blev och det såg riktigt vilt ut stundtals, men alla parter klarade sig med livhanken och äran i behåll.


Stormis sur över luvan ;)

Galoppträning

Wrooom!

Ponnyn far hårt :)

En tröttis tillbaka i boxen


Efter att vi var klara i stallet gick vi till Marias på kaffe, och efter den välbehövliga dosen koffein så var det dags att tatuera Maria, då jag har som hobby att tatuera alltid då jag har villiga offer. Nu har jag haft en ganska lång paus sedan jag senast tatuerade, så lite nervös var jag såklart. Dock blev både jag och Maria nöjda med resultatet, och det är ju bra :) Motivet är en stegrande tribalhäst på Marias högra ben, en speciell tatuering med stor symbolisk innebörd.

Imorgon skall Stormis longeras och på lördag blir det hoppträningar, hej så länge!


Tribalhäst


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar