måndag 2 juni 2014

Redneck Riviera

Hej hej!
Äppelpajen står nybakad på bordet och sprider en underbar doft i hela huset.
Jag kände mig riktigt som en liten redneck-mormor då jag bakade american apple pie och lyssnade på Toby Keits greatest hits. Det hade bara fattats att sitta på terassen i en gunga med ett glas sour mash.
Nädå, hoppas det blir mumsigt. Jag fick igår veta att mamma och pappa hämtar med sig min brorson, så ännu större orsak att baka en paj ju :)
Idag är det kvällstur och jag skall försöka teckna lite tillsammans med min kaffekopp innan plikten kallar iväg mig.

Imorgon är det morgontur och efter det raka vägen till stallet. Om det är fysiskt genomförbart skall jag ta ut Stormisen på en promenad i det gröna. Senare på kvällen kommer Malin över för lite pyssel till en kommande överraskning.
Som det ser ut nu är jag ledig på onsdag. Då skall jag handla blommor med mormor och senare säkert stallet. Det låter väl bar, eller hur?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar