tisdag 10 juni 2014

One of those days

Hej finisar!
Idag har det varit en av de där perfekta dagarna. Jag är ledig för omväxlingens skull, så dagen har spenderats i Fagerdal och på jakt i "hästaffärer".

Jag rullade in på gården på förmiddagen och mötte upp Sandra för att åka mot Virkby och Lojo. Vi besökte både Agrimarket och Maatalous. Jag har inte varit till Agri sedan jag slutade jobba där i oktober, och jag måste erkänna att jag inte är imponerad över utbudet. Vi kom ut tomhänta och fortsatte till nästa destination. I Maatalous hittade jag en ny grimma till prinsen, ytterligare en flughuva och Shy Feeder. Då han verkar ha något i musklerna så är det bra att boosta upp med lite extra b-vitamin.

Lunchpausen gick av stapeln på Amarillo, jag testade en kycklingfilé med cheddarsås och färsk chili, helt ok men ingen sensation. Väldigt mättande dock.Väl tillbaka i Fagerdal led vi fortfarande av matkoma så vi parkerade oss i soffan en stund för att ta in dagens dos av Vårt favoritprogram.
Då vi kunde röra oss utan möda fixade vi stallet och hämtade upp Stormisen. Det nya flugtäcket sitter sådär, helt bra i ryggen och vid bogen men det är lite klänningaktigt. Det är det enda minuset jag, av endast min erfarenhet, kan hitta med Horseware-täcken, de är ganska rejäla och långa ner över benen. Men så länge det inte stör hästen går det väl. Vem vet, kanske de har hästar med giraff-ben i Irland?

Anyway så blev Stormisen borstad och visiterad i boxen. Sandra insisterade över vi hade honom lös i boxen medan han blev ompysslad. Det fungerade verkligen fint och han var som en liten hund och såg väldigt fridfull ut. Enda minuset var att han råkade trampa mig på samma fot som senast. Igen. Déja Vù. Aj.
Tur var han utan skor denna gång, men svullnaden och blånaden sedan förra gången har ännu inte gett med sig, så i skrivande stund har foten svällt ganska mycket och är rejält mycket blåare. Älskade lilla skrutt.
Efter ryktning, visitering och smörjning fick han sin nya huva, täcket på, kvällsmat och så tillbaka till hagen.
Jag är verkligen positivt överraskad över huvan. Han är ju väldigt känslig om öronen, men idag gick det utan minsta problem att dra huvan över huvudet och öronen. Det är en huva utan knäppen som man skall trä över huvudet, så poäng där.

Imorgon kommer massören för att kolla igenom och ge behandling. Hoppas att vi skulle få något slag av huvud och fötter på var problemet sitter och så äntligen få igång honom igen. Som vanligt är jag på jobb, men sånt är livet. På torsdag skall vi försöka fixa hans hovar och så skall jag rida Sindi. Bedrövligt då det skall bli så himmelens långa pauser hela tiden, men det kan inte hjälpas.

Ha en fin kväll alla!


Mitt lilla UFO ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar