torsdag 5 september 2013

Produktiv dag

Oj vad jag har hunnit med mycket idag. Skönt att ha lediga dagar då man kan göra exakt vad man vill och verkligen dedikera dagen till en själv och en massa kompisar.

På förmiddagen gav vi oss ut för att plocka svamp med mamma, tur såg ingen oss då jag dansade victory dance varje gång jag hittade en liten kantarell. Nädå, det var en bra svamptur och vi kom hem med en helt ok mängd. Efter det bakade vi bröd och så fick jag färdig min pin-up teckning som jag jobbat på i några dagar.

På eftermiddagen åkte jag tillsammans med Malin till Virkby och Lojo för att inhandla lite grejer till morgondagens kombinerade kräftskiva/21års-fest. Temat för kvällen är "Sverige", och efter lite tvistas mellan viking och bög kom jag fram till att jag går som bög. D okej o va gay ;)
Då vi kom hem tog vi en kaffe och lite struntprat på hennes terass.

Vid sjutiden åkte jag till stallet för att rida ut med Sandra. Vi red en bit längs vägen och fortsatte sedan en stund i skogen. Jösses vilken klumpig häst jag har! Tre gånger tänkte vi stupa fram på näsa, klanthästen såg inte alls efter vart han satte sina tassar.
Då vi red till skogen mötte vi en bil, och han frös till då den närmade sig. Great tänkte jag, och visade till bilen att stanna. Föraren visade sig vara min småkusin och föredetta hästägare, så hon stannade snällt och jag fick min knasiga springare att skritta förbi snällt. Då vi red ut ur skogen och vände hemåt körde det en bil som förde ganska mycket väsen av sig förbi på vägen bredvid. Inte vägen vi stod på, utan bredvid. Vad gör han då? Jo han får panik och börjar stegra sig. GAAAAAAHH! Nåja, tur så var det inga stora stegringar, men jag tål inte stägrande hästar, så jag blev riktigt arg på honom. Stolt över mig själv där att jag inte blev rädd, utan arg. Han verkade förstå att han var lite korkad, så han fortsatte med alla tassar på marken. Vilken ädel och modig häst jag har. Ehheh.

Efter detta var det Karis och kaffe med catching up hos Nina. Vi satt en god stund på hennes balkong och pratade ditt och datt. Jag är lite sugen på att göra om en av mina tatueringar så vi pratade lite om det och lite annat strunt.
Då jag skulle åka hem mötte jag Jessy och Jenny på gatan, så vi stannade till och mera struntprat uppstod.

Imorgon är det jobb som gäller och efter det kräftskivan, kul :)


Mans Ruin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar