söndag 22 september 2013

Genomdränkta hästar och catching up

Hade lördagen ledig igår, det var riktigt skönt skall ni veta :) Slappade hela förmiddagen och klockan blev fem innan jag bytte om från pyjamas.

På dagen kom Malin på kaffebesök och vi spenderade några timmar med att diskutera ditt och datt. Vi ventilerade allt från det övernaturliga till politik till dagens människans förvrängda syn på konsumtion. Tiden flög förbi och snart var det dags för Malin att åka hem och för mig att sakta börja röra mig  mot stallet.

Det var dags för Stormisen att bli tvättad igår. Han brukar ju vara lite av ett problembarn då han blir spolad eller tvättad, men nu uppförde han sig faktist ganska bra. Vi använde oss av SHC's shampo med aloe vera för att lite lindra hudirritation nu då dessa eviga knott yr omkring hästarna i mängder.
Då han var tvättad fick han gå in i stallet en stund för att torka och på sig fick han en fullneck fleececooler. Han såg verkligen suspekt på täcket och måsta lite riva och bita i det innan han kunde acceptera det, stackars lilla missförstådda ponny.

Då Stormisen stod i stallet och till sin stora förtjusning hittade lite hö longerade Sandra Sindi och Pale medan jag höll henne sällskap. Båda var lugna och fina, vilket bådade gott för dagens hopptävlingar.

Efter stallet åkade jag in till Karis för att träffa Fia på Shell för en update. Vi har inte träffats på över ett år så vi hade ganska mycket att diskutera. Jag fick ventilera mina känslor och tankar igen en gång medan hon snällt lyssnade, och vi kom till samma slutsats som alla ndra gånger ämnet ventilerats.. Voi voi.. :(



1 kommentar:

  1. D va rikit skoj att prata om allt och inget, även att lyssna ;)
    Vi måst gör om d. UTAN att d gått ett år imellan!!!
    Vi bor trots allt inte så långt från varandra :)

    //Fia

    (satt d som anonymt fö ja ork it fyll i alla uppgifter igen) ;)

    SvaraRadera