måndag 10 december 2012

Svävar fram på små moln

Oj vilken otrolig känsla efter dagens lektion.. ^^,

Vi kom till stallet efter nio som vanligt, och fixade igång Pale. Han hade varit ledig några dagar och var lite seg, men trevlig som vanligt. Vi bestämde att vi idag skulle köra en skrittlektion och fokusera på skänklarnas placering (mina skänklar glider envist fram oberonde hur många allvarliga diskussioner jag tar med dem..) och yttertygelstödet.

Redan de första stegen efter att jag suttit upp kändes helt rätt, som om något hänt sedan senaste lektionen. Efter detta flöt det bara på fint. Vi gjorde övergångar mellan skritt och halt och tränade på att rida slalom mellan hinderstöd endast med hjälp av sits och blick.

Det känndes helt otroligt, så kul att märka att allt jobb sakta börjar ge frukt, och att jag kanske inte är helt hopplös.. ;) I love it, mera av detta!

Efter min lektion hoppade Sandra upp och travade och galopperade Pale en stund, vartefter vi fixade stallet, mockade och släppte ut hästarna. Vi visade också våra otroliga StålSandra-muskler och rullade in en ny ensilagebal.. Tuffa tjejer ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar