lördag 8 december 2012

Duktig PonnyPlutt

Detta snöväder tycks inte sluta, underbara Winter Wonderland :)

Idag var det stalldag som vanligt. Vi mockade boxarna, och sedan gjorde jag i ordning Stormisen för longering. Jag klädde på honom dressyrsadeln och benskydd och boots, och sedan gick vi ut i snöyran för andra dagen i rad.

Maria longerade Stormis, det är så bra att vara på planen nu då det kommit snö, det blir så bra och tungt så hästarna hamnar riktigt jobba ;) Stormis gick så otroligt fint under longeringen, han har verkligen överträffat sig själv och vuxit. Den bockande och anfallande huliganponnyn är borta och istället har vi en glad häst som vackert springer omkring på en stor cirkel.

Efter att Stormis gjort sig väl förtjänt av maten var det Janets tur att bli longerad, och jag longerade henne. Janet är den perfekta hästen för en longeringsnovis som jag själv, och det gick faktist riktigt bra :)

Nu skall jag gå och gräva ner mitt stackars värkande huvud i famnen på mannen i mitt liv och tycka synd om mig själv, adios muchachos :)

Trött snöponny efter dagens hårda pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar