lördag 8 december 2012

Onsdagens shopping

Här kommer inlägget om onsdagens shopping med Sandra. Vi besökte Horze, Hööks och Hipposport. Och Jumbo såklart, därifrån kom jag hem med några ProMarker-tuscher efter att vi hittade bilen i parkeringshuset.. ;)

Den första butiken vi besökte var Horze. Jag har alltid gillat Horzes butik, de säljer flere olika och kvalitativa märken och utbudet är verkligen brett. Som grädden på moset är det också väldigt redigt i butiken. Då vi gått omkring en stund och tittat och "vauvv"-at märkte jag till min stora förvåning och lycka att Horze säljer Bates-sadlar. Jag har ju planerat att inhandla en Bates Elevation Cair hoppsadel till Stormisen, och nu granskade vi den noga med Sandra och kom fram till att den nog får godkännt, Jeijj! Då återstår det bara att ta ett studielån och gå och handla.. :)
Från Horze fick jag med mig världens juvligaste vita fluff-tröja med blingbling ( ^^, ) på bröstet (som jag redan smutsade ner i stallet med TJÄRA från boxarna, men det är en annan historia..), ett par beige ridstrumpor och en ryktborste i äkta hår. Jag har bestämmt mig för att byta ut alla Stormisens borstar till borstar i äkta hår, resultatet blir bättre :)

Inköpen från Horze

Nästa butik vi besökte var Hööks. Jag är inte alls lika positivt inställd till Hööks butik då jag tycker att utbudet varit ganska dåligt då jag varit dit tidigare, men denna gång var det ganska tillfredsställande.
Jag har länge funderat att köpa ett Waterford-bett med bollar till Stormis. Jag hittade ett på hästmässan men tyckte att över 50 € var lite för saftigt på ett bett som jag inte vet om fungerar, så det blev kvar på mässan. Nu hittade jag samma bett hos Hööks för en mycket själigare summa, så jag slog till.
Jag hittade också en grimma med ludd prydd med Lena Furbergs illustrationer och ett kedejgrimskaft med mjukt skaft till Stormis. Jag brukar leda honom med kedjegrimskaft då vi är ut och promenera, och nu har han ett eget grimskaft då vi tidigare lånat Jolandas.
Ett par varma Cool-Max ridstrumpor i marinblått och rött från HV Polo flyttade också hem till mig, hoppas att de är varma.

Inköpen från Hööks

Efter Hööks besökte vi Jumbö för att tanka energi och besöka lite "vanliga'" butiker, och sedan styrde vi nosen mot Hipposport. Varken jag eller Sandra hade besökt Hipposport sedan vi studerade i Brusaby så det var lite av en utmaning att hitta rätt väg, men till slut hittade vi fram. Och vad hittade vi fram till? Jo en stor fet besvikelse. Väldigt oredigt i butiken, och tydligen är man ingen om man inte bara inhandlar Eskadron, Equiline eller Euro Star till sin häst. Hmmm.. Visst, det är bra märken, men exempelvis ett schabrak från Equiline..Boring! Jag hade funderat på att köpa ett schabrak från Glengordon eller det gråmelerade schabraket från Schockemöhle, men tydligen var dessa inte tillräckligt snofsiga för att kvalificera till butiken i fråga. Låter jag bitter? Kanske det. Men butiken var så himla stereotypisk "snobb". Hyi! Så vi lämnade stället snabbt med himlande ögon.. :D

Det var onsdagens shoppingtur i ett nötskal. Efter detta åkte vi till Ekenäs och lagade middag hos oss bestående av jägarschnitzel, svampsås och klyftpotatis med en underbar mörk chokladsuffle' till efterrätt. Nami :)

Bates Elevation Cair hoppsadel

2 kommentarer:

  1. Iaf ressu trivs super med "boll" bettet somjag kallar det :) han går som en klocka med det!! Hoppas stormisen trivs idet oxå..

    SvaraRadera
  2. Okej, bra att veta :) Stormis "leker" himla mycket med bettet och gnager på det, så det skall bli intressant att se hur han fungerar på bollbettet (som jag också kallar det :D )

    SvaraRadera