torsdag 3 juli 2014

Tredje juli

Idag är det exakt 43 år sedan Jim Morrison hittades död i ett badkar nånvart i Paris och en stor stjärna på musikhimlen slocknade. Vad lär vi oss av detta? Sussa inte i badet. Bör speciellt undvikas om man är hög som ett hus.
Annars då?
Vardagen är tillbaka med sin stadiga gång och jag gillar det. Solen har visat sig lite till och från idag, inte illa det heller.
Vi skall dekorationsmåla lite på jobbet tillsammans med mamma, så det påbörjade vi igår på förmiddagen. Efter det kallade stallet och mitt lilla troll. Och ett troll var han, han så ut som en lurvig liten vildhäst då jag tog upp honom från hagen igår. Efter gediget ryktande, lite hovfix och tre års ranson av showsheen såg han igen ut som den söta lilla ponny han egentligen är. Vi packade på honom pessoa-selen och ett träns (första gången han plockade upp bettet ur handen självmant igår, wihuu!) och traskade ner till en liten åker var vallskörden är bärgad.
Han har kanske fem gånger i sitt lilla Stormisliv gått så bra som han gick igår. Inget surande, inget haltande, inga orenheter och inget jäklas. Vi hade en fin liten häst som gick avslappnat, lugnt och lågt. Han jobbade med glädje, koncentrerat och arbetade fint med ryggen. Han smackade, slickade sig runt läpparna, frustade och brummade. Älskade lilla gullebarn!
Passet igår var mycket kort, vi måste ta det lugnt, på hans villkor och han måste vara med på noterna. Då vi tassade tillbaka mot stallet såg han så himla nöjd ut, som om han landstigit på Mars eller hittat en länge sedan utdöd djurart. Typ.

Förutom att snurra i stallet har jag fördrivit tiden med jobb, spelkväll ackompanjerat av champagne i Fagerdal, snabbdate med Tessi och Jessy, Ghost Adventures-maraton med Sandra, Nina och Anton samt powerwalk med Malin och senare terasshäng i gott sällskap. Jag har också hunnit med ett återbesök i Agrimarket för mera grejer till trädgården. Vi köpte lite kalk, lite mera frön, nejlikor och tigerliljor. Lyckan var total då jag hittade ett exemplar av gullregn kvar, svisch så var det med i kundvagnen. Till examenspresent fick jag fem superfina clematisar, så vi köpte också mylla och klätterstöd till dem. Nu skall jag bara försöka dra tummen ur bakdelen och få allt planterat.

Imorgon skall vi fixa några ärenden i Karis tillsammans med Malin (fika på Lilla Hembageriet är minsann ett viktigt ärende!) innan jag spenderar fredagskvällen på jobbet med kvällstur. Efter det blir det troligen Club 18 och på lördag firar vi att Marre klarade Skuffis med äran och levern i behåll och blev agrolog.
Det ser ut som en bra helg :)

Jag har bilder från longeringen, men bilderna är så krångliga att ladda upp via bordsdatorn så ni får dem, och alla andra bilder jag lovat er, då jag ids koppla nätet till min bärbara.
Tack och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar