onsdag 9 juli 2014

Blod, svett och hödamm

Hej hej!
Haha, här sitter jag, utpumpad igen en gång :) För omväxlings skull dock med en iskall Somersby Päron och det känns bara så rätt idag.

På förmiddagen målade vi på jobbet med mamma, och fick lite mera målningsprojekt på kuppen. Det är ju kul att jobbet vi gör uppskattas :) Tre och en halv timme målade vi idag. Lite småsurt att vara inne men det var bra luftkonditionering så det hade kunnat vara sämre.
Vädret såg lite sådär ut en sväng, men tur så började det inte regna.

Efter att vi kom hem från jobbet susade jag till Fagerdal. Jag hjälpte till lite i stallet med det jag hann göra och så var det att hoppa upp på traktorsläpet och skumpa ner till vallen. Idag fick vi in cirka gurka 330 höbalar på under två timmar, inte illa om ni frågar mig :) I skrivande stund börjar även jag vara lite brun. Jag blir aldrig brun om somrarna, utan efterliknar mest en kokt kräfta. Om det brända Skulle råkat bli brunt brukar jag mest efterlikna en orm och fjälla bort all den fina färgen. Så kokosolja, aloe vera-after sun och karotentabletter har gjort under.

Vi har också motionerat Pale och Stormis, fotograferat lite och så tvättade jag Stormisens flughuva då den råkade bli blöt och lerig.
Stormisen gick sådär, inte lika bra som de tidigare gångerna, men inte dåligt heller. Han blev longerad au naturelle med endast repgrimma. I början var han en antydan till oren, men det gav med sig längre in i passet. I slutet fick han hoppa ett kryss av tunnor, och det tyckte han var kul. Han är dock inte den mest uppmärksamma lilla pennan i penalen och har inte direkt full koll på sig själv då han hoppas fritt. En gång vägrade han, men då hade han gjort en utmärkt felbedömning och tänkte plocka med sig tunna och allt. Klantponny.
Han är igen mycket lugnare än tidigare och står typ och sover då han fixas igång. Oj de summor jag skulle ge för att en dag slippa inom pannbenet på honom och klura ut vad där sker ibland.
Men ack så söt är han trots diverse defekter ^^

Imorgon blir det morgontur och så kvällstävlingar i Broby på det.
Sov gott alla fina!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar