torsdag 10 juli 2014

Clear Round

Halloj!
Idag är jag inte fullt lika utpumpad, high five för det!
Idag har jag upplevt en av de roligaste morgonturer jag varit med om på min nuvarande arbetsplats, jäklar vad vi skrattat, revbenen ömmar fortfarande :D

Efter jobbet susade jag till Fagerdal i vanlig ordning och gjorde Sandra sällskap med att linda upp benlindor. Vi tog oss en kaffepaus innan vi packade ihop alla tävlingsgrejer, fixade Pale och parkerade honom i lådan och styrde mot Ekenäs. Det var kvällshopptävlingar i Broby och Pale debuterade med en ny duktig ryttare i 80- och 90 cm. I första klassen petade han oturligt nog ner en bom men i 90 gick de clear round och belönades med en fin rosett.
Personligen tycker jag att banan var svår, massvis med specialhinder och andra lustiga krumelurer. Nej, jag är mycket tillfredsställd med hur det gick idag, om någon är intresserad av min åsikt.
Under tiden vi var på en välförtjänt ledig dag var karlarna på höåkern och jobbade duktigt, nu är det inte så värst mycket kvar innan allt är inne, wihuu!

Stormisen fick sig ett snabbt kraffs bakom örat och sin efterlängtade kvällsmat. Senare underhöll han oss genom att fräsa runt i hagen i full galopp kryddat med några bocksprång. Han sprang bara runt, runt, runt. Typ utan destination och mening, han bara kutade på för att det var kul. Och kul såg han ut också, klantskåp :D

Efter stallet mötte jag upp Tessi och Jessy för kaffe på Shell, det var verkligen en tid sedan. Jag köpte mig en skraplott för ovanlighetens skull, och banne mig, jag skrapade fram 20 euro, dubbel-wihuu!
Imorgon är det morgontur och efter det får vi se vart vägen leder mig :)
Sov gott alla fina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar