fredag 9 augusti 2013

Get down with the sickness

Åkte till stallet efter jobbet (borde räkna hur många gånger jag börjat ett inlägg med den frasen ;) ) för att kolla upp hur Stormisen mådde idag. Sandra meddelade på dagen att han fortfarande lever, det var ju en tröst ;)

Jag hämtade upp honom från hagen, och han var nog inte riktigt sitt eget glada jag, utan lite småsur. Inget farligt, men bara irriterande. Han var lite svullen vid ganascherna (vilket bedrövligt ord för "kind"..) och benen var ännu svullna. Hörde av en kompis på jobbet att det går ett virus nu, med just svullnad vid ganascherna och benen, typiskt. Dock hade han ingen temp, skönt!
Jag smorde in alla benen med cold clay + MSM och tänker fortsätta med det en tid och hoppas på effekt. Har ju alltid velat ha en häst med strumpor, nu har jag det en tid framöver ;)

Då Stormisen ätit sitt kvällsfoder gav vi oss ut på en rid/körlänk med Barbie och Pale i det regntunga vädret, men vi klarade oss utan att bli våta. Körde Barbie med den lättare sulkykärran, och min rygg som varit bättre gjorde sig genast påmind. Just typiskt, tröttnar så på detta eviga förbaskade ryggontet. Morr.

Imorgon är det jobb som gäller och en Stormiskoll efter det. Hoppas han blir frisk snart.


Tröttnade på en brun häst - målar honom vit



1 kommentar:

  1. Mår han bättre nu? :) Han såg så pigg & glad ut idag då jag var i stallet. För att inte tala om stilig.. Jag är lite smyg-kär i honom ;) Hope u dont mind!

    SvaraRadera