tisdag 6 augusti 2013

Barbacka!

Red barbacka idag, första gången jag red honom barbacka, tidigare har jag bara suttit på honom.Det att jag inte spände mig för en sekund känns ju inte heller helt dåligt.

Då jag kom till stallet var jag publik då Sandra longerade en häst, och passade på att mysa med en av hundarna. Detta gjorde int min ökande valpsjuka ett dugg bättre, och risken att söka fram uppfödare är ganska påtaglig för tillfället.. :)

Då allt var klart hämtade jag upp Stormisen och borstade honom. Jag passade också på att förkorta och ansa hans man, man måste ju vara fin inför morgondagens photoshoot!
Han blev longerad en stund innan jag satt upp, det såg ganska såbra ut. Det fanns energi och steg idag, vilja fanns det också. Han har blivit mycket bättre sedan jag skaffade nytt foder, jeijj!
Sedan var det dags att sitta upp, så jag sparkade av mig skorna och hämtade pallen. Och jag satt riktigt stadigt, eller så stadigt som det nu går. Min balans har bättrat något otroligt, och som tidigare skrivet spände jag mig inte. Dock var vi i lina och skrittade hela tiden, men det tycker jag är ok såhär i början.

Så efter detta följer massor och åter massor med barbackaridning, allt för den goda balansen. Nu ser jag också fram emot uteritter, träning utan stigbyglar och min bane: arbetstrav. Nåja, allt har, och tar sin tid, och det är en superbörjan!

Sen jag kom hem har jag smort tränset och piffat upp han blingaste pannband. Imorgon skall jag på morgonen till tandläkaren och sedan för att igen en gång titta på nya glasögon, sen är det äntligen fotografering! Bloggen kommer också att totalförnyas utseendemässigt, ser fram emot det då den sett ut såhär ända sedan starten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar