fredag 28 september 2012

Promenad

Åkte direkt till stallet idag då vi kom till Häggbacka från Ekenäs. Ingen var i stallet då jag kom dit, så jag bedrev tiden med att hälsa på Stormisen och mocka boxar. Gårdagens skoning hade gått bättre än förväntat, så jag är riktigt nöjd över ponnyn.

Vi tog en promenad med Stormisen idag, han har som sagt aldrig varit skodd förr så vi tog det lugnt första dagen. Som sällskap med på promenaden hade vi Calle.
Stormis gick så gott som vanligt med sina skor, vänster bak lyfte han lite snabbt och ryckigt, men ingenting att reagera över. I början av promenaden var Stormis lite het och nervös, men han lugnade ner sig då vi skrittat en stund. Promenaden var ungefär tre kilometer lång, och tog oss ungefär en halvtimme. Vi gjorde ganska många volter med Stormis så att Calle skulle hinna med, men det är bara bra för Stormis' ego att han måste vänta på Calle ;)

Då vi kom tillbaka till stallet gjorde jag mitt bästa att borsta bort all lera från Stormis ben, och kan konstatera att Magic Brush nog inte är närapå lika bra som det står på förpackningen att de skall vara... Då benen var så rena som det går i detta ljuvliga höstväder kände jag efter hur Stormis' korsrygg känndes, som jag skrivit tidigare så har han reagerat på tryck vid korsryggen. Idag var den mycket bättre än i Tisdags, så jag masserade in lite Arnika och tänjde lite på honom med hjälp av morötter och hoppas nu att han skall vara helt fräsch i nästa vecka :)

I morgon efter att jag slutat jobbet skall Stomis köras, om det inte bryter ut i total höststorm.. :)


Telefonkvalitet, men det är en häst ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar