tisdag 6 november 2012

Så himla stolt över mig själv!

Oj vad jag är glad, inspirerad och nöjd med mig själv nu för tillfället :)

Imorse var det dags för ridlektion igen. Klockan 9.00 infann jag mig i Grundsjö hemma hos Sandra, och därifrån åkte vi tillsammans till Ingå till stallet. Vi släppte ut hästarna och började göra igång Pale efter det. En dag som denna är man riktigt glad över att det finns en manege till förfogande, fy vad det var regnigt och ruskigt! Pale hade ett litet ytligt sår vid kotleden på höger bak, så Sandra red honom först en stund för att se om han var styv, men han reagerade inte alls.

Senast jag red honom kände jag mig riktigt som en nybörjare, men idag gick det redan mycket bättre. Mina skänklar låg bättre, mina händer var bättre och yttertygelstödet var bättre. I traven (Pale har enormt stor trav) hittade jag nästan genast rytmen. Visst, jag är långtifrån "duktig", men det känndes helt otroligt att märka själv hur allt kommer tillbaka, och att nytt fastnar. Jag vill dock ta allt sakta och väldigt grundligt, så att jag skulle få allt rätt från början.

Jag red också första gången med mina "nya" ridstövlar idag, jäklar vilken skillnad! Man skulle kanske inte tro det, men jag fick nog ett väldigt bra stöd av stövlarna. Skänkeln hölls mycket bättre där den skulle vara och mina hälar hölls bättre nere, kul :D

Jag tror att jag har hitat rätt väg, och nu kommer jag att följa den så gott det går. Happiness

Palermo III



Sandra och Pale på dressyrtävlingar



Sandra och Pale på hopptävlingar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar