lördag 17 november 2012

Hästfylld Fredag

Igår var en riktigt hästfylld dag, nätet fungerade inte igår så ni får inlägget idag i stället.

Vid niotiden uppenbarade jag mig i Grundsjö, och därifrån tog vi oss tillsammans med Sandra till Ingå. Igår hade vi som plan att rida ut på en lugn länk, så jag fick rida Nanna som jag skrivit om tidigare medan Sandra red Pale. Vi sadlade och tränsade hästarna, och ut i naturen bar det. Nanna visade sig vara en väldigt trevlig terränghäst och skrittade glatt. Det var ganska mycket trafik fastänvi bara red på en liten väg, men hästarna kunde inte bry sig mindre om trafiken. Vi travade lite, men för det mesta skrittade vi, vilken ro för kropp och själ.

Då vi kom hem tillbaka efter ridturen släppte vi ut våra ädla springare och fixade stallet. Nanna gillade mig nog mycket mera igår än senast jag pysslade med henne, igår ville hon mysa och kela :)

Då vi var färdiga i stall nummer ett åkta vid till stall nummer två. Ett litet privatstall var vi mockade och fixade stallet. Väldigt fina hästar och ett livligt litet föl :)

Efter stall nummer två var det dags för kaffe, och sedan bar det iväg hem till Sandras stall. Där träffade vi några bekanta som hyr in sin valack hos Sandra, så det blev en trvlig liten pratstund innan jag styrde gamla Volvon hem tillbaka.

Jag älskar dessa hästfyllda dagar, det är så trevligt att bara få umgås med dessa magnifika djur. Enda minuset med dagen var att Stormis inte var inräknad. Denna helg är jag hemma hos mamma och pappa i Svartå så jag kommer inte alls träffa Stormis, men någon gång måste det vara så. Älskar dig, Stormisen. 

Nanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar