torsdag 4 oktober 2012

Tacksam hästägare

Stormis har idag blivit longerad, även om jag sitter i Ekenäs och möglar bort på skolbänken. Maria var så snäll och longerade honom på morgonen, vad vore världen utan snälla och hjälpsamma partners in crime?

Stormis blev longerad på stallets grannars ridplan. Vanligtvis brukar jag undvika att Stormis arbetas på planen, då den inte alls passar honom. Planen är så mjuk att han bara surar och sparkar efter sig då man försöker få honom att gå fram. Orsaken till att han longerades där i dag är att det inte går att använda vår gräsplan för tillfället, hela planen är vattensjuk och jag har inte råd att införskaffa en simring åt Stormis, haha.

Maria longerade honom i ungefär 20 minuter, och överlag hade det gått bra och han börjar nu påriktigt förstå vad det här med att springa runt i en cirkel betyder. Då han blev trött hade han några gånger hotat henne med att springa över henne, men han hade nog snabbt fått ge sig.

Han var också lite stel i höger varv, dock sade Maria att hon longerade på en ganska liten cirkel, så nu hoppas jag på att det var orsaken till stelheten. Några små sår hade han också införskaffat på kroppen, lilla klantponny :)

För övrigt var det meningen att jag skulle rida Nanna idag, men det blev ändrade planer så jag tar igen det nästa vecka. Skall på två besök i dag, så hästprat kommer det nog att bli :)

Saknar tyvärr bilder från dagens longering, men bjuder på en trött liten Stormis istället.

Stormis the white-eyed fölunge




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar