torsdag 18 oktober 2012

Helsinki International Horse Show 2012

Idag var det då dags för den högt efterlängtade heldagen på Horse Show. Klasserna började klockan nio, och var slut sju på kvällen. Oj vad många superduktiga unga ryttare och hästar det finns, det gör nästan illa i själen då jag tänker att jag kanske borda tagit mig i kragen och börjat rida då jag var riktigt liten, och ordentligt på köpet. Men, det är som det är.. :)

Sen blev det ju också en hel del shopping ;) Jag hade ju som prioritet att köpa ett träns till Stormis, men hittade inget som föll mig i smaken, var det något som var fint så kostade det flera skjortor.. Dock lovade Sandra att jag skulle få köpa ett svart aachenträns av henne, så det löste ju sig endå :)

Detta är vad jag kom hem med:


Rosa ( <3 ) sporrar som är flexibla och svarta spårremar i skinn från Sprenger. Kanske kommer Stormis att lyssna mera på ryttaren med hjälp av dessa, framförallt i dressyren. Sporrarna är korta, trubbiga och väldigt mjuka, så det passar mig och mitt samvete bra.


Bruna boots i neopren och något slags skinnimitation från Eskadron. Dessa stod på min inköpslista, och jag är riktigt nöjd med att jag hittade dem. Det skall bli skönt att kunna klä på och av bootsen med hjälp av kardborrband.


Blå-grått allroundschabrak i något slags mikrofibertyg från Eskadron. Otroligt mjukt och ganska tjockt schabrak, tyget känns väldigt lätt och som om det andades bra. Prisvärt schabrak för att vara Eskadron,    30 € mässerbjudande.


Dagens absoluta kap. Tjock, mjuk coh väldigt mysig fårskinnsroman, mässerbjudande 59 €. Jag tycker att man väldigt sällan ser fårskinnsromaner för under hundralappen, så jag pep till av glädje då jag såg denna, den kommer snarast möjligast att placeras under Stormis' hoppsadel. Jag har från tidigare en roman, köpt från HÖÖKs och i teddytyg, så den är ju inte av högsta kvaliteten. Jag behöver roman under båda sadlarna på Stormis, och det har varit väldigt nervretande att växla romanen mellan sadlarna, nu har båda en egen, yay! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar