måndag 8 juli 2013

Gårdagen

Igår märkte man en stor skillnad i Stormisen, han hade energi. Alltså riktig energi, han var framåt och inte alls seg. Tänk om detta foder verkligen börjar ge resultat?

Vi fixade min kärra klar igår tillsammans med Mr T och förde den till stallet på kvällen. Vi gav oss ut på en länk tillsammans med Sandra och Anna, så jag invigde kärran direkt med att köra Barbie. Den höll ihop, super! :)

Då vi kom tillbaka och fixat hästarna tog jag upp Stormis från hagen och fixade honom klar, det var longeringsdags. Som skrivet svarade han bra på longeringen och hade fint med energi. Han galopperade utan att man behövde jaga på honom och han bockade tillochmed några gånger, positivt med lite energi! Han var inte heller så värst stel, lite i höger varv men inga farligheter.

Jag försökte fotografera, men det enda jag hade till hands var Mr T's telefon så det blev inte så bra :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar